کلمات کلیدی مناسب را چگونه انتخاب کنیم

 ﺳﻪشنبه 22 مرداد 1392

در این مقاله میخواهم در مورد انتخاب کلمات کلیدی صحبت کنم. یکی از مشکلات رایجی که اکثر مدیران سایت ها با آن دست و پنجه نرم میکنند عدم انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت است. بسیاری از مدیران سایت ها این تصور را دارند که یک نفر از بیرون باید بیاید و برایشان کار سئو انجام دهد و لازم نیست خودشان هیچ کاری انجام دهند. اکثرا مفهوم عجیبی به نام سئو کردن سایت را به کار میبرند که هیچ معنایی از دید حرفه ای ندارد. در این مقاله می خواهم به برخی از این ابهامات پاسخ بدم.

کلمات کلیدی مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

جایگاه کلمات کلیدی در پیشرفت و توسعه سایت شما انکار نشدنی است. شما باید مخاطب خود را بشناسید و رفتارهای او را شناسایی کنید، بر همین اساس بدانید که مخاطب شما چگونه رفتار می کند، در کجای اینترنت میتوان او را یافت و چه کلماتی را در گوگل جستجو می کند. سپس بر مبنای همین کلمات کار سئو را انجام دهید و محتوا تولید کنید. تنها در این صورت است که موفق خواهید بود.

مجددا به این نکته اشاره میکنم که کلید اصلی حل مسئله شناسایی رفتارهای مخاطب است. مهم نیست که چند نفر از سایت شما بازدید می کنند، مسئله این است که چند نفر در سایت شما می مانند و نهایتا به مشتری دائم سایت تبدیل می شوند. بنابراین صرف فکرکردن به بالا بردن بازدید سایت تاثیری در موفقیت آن ندارد.

کلمات کلیدی مناسب چه خصوصیاتی دارند؟

کلمات کلیدی مناسب کلماتی هستند که سه خاصیت زیر را داشته باشند:

  • تعداد جستجوی ماهانه آنها زیاد باشد
  • تعداد رقبای شما برای آن کلمه کلیدی کم باشد
  • رقبای شما در آن کلمه رقبای قدرتمندی نباشند

قطعا اگر یک کلمه کلیدی هر سه وضعیت فوق را داشته باشد یک کلمه فوق العاده محسوب میشود. در مورد انواع روش های شناسایی کلمات کلیدی و شاخص های اندازه گیری آنها به طور مفصل در دوره های آموزش سئو صحبت خواهد شد. اما به صورت خلاصه با بررسی 3 شاخص فوق می توانید میزان مفید بودن کلمات کلیدی را متوجه شوید.

کلمه کلیدی چقدر برای گوگل اهمیت دارد؟

یکی از معیار های مهم گوگل در رتبه بندی متا تگ کلمات کلیدی بود، به دلیل سو استفاده مدیران سایت ها از این موضوع، گوگل از حدود 2 سال پیش این معیار را از الگوریتم های خود بیرون گذاشت. اما کماکان تشخیص اینکه هدف از تولید یک محتوای خاص بالا آمدن به ازا کدام کلمه کلیدی است اهمیت بسیار زیادی دارد.

دنبال کردن سیگنال ها و بدست آوردن رفتارهای مختلف مخاطبین و همچنین بدست آوردن کلمات کلیدی با معیارهای فوق می تواند باعث بهبود بازدید و افزایش کارایی سایت شما شود. اما همه این مسائل مستلزم این است که مطالب مفیدی را در سایت خود منتشر کنید.

مطالب مرتبط
مطالب من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha