تکمیل خودکار گوگل چگونه کار میکند - auto complete چیست؟

 یکشنبه 17 شهریور 1392

تکمیل خودکار یا autocomplete یکی از ابزارهای کمکی گوگل است که به افراد کمک می کند تا عبارت مورد نظر خود را پیدا کنند. اما سوال اینجاست که این ابزار بر چه اساسی کار میکند؟ در این مقاله سعی دارم پاسخ این سوال را بدهم.

زمانی که شما یک عبارت را در گوگل جستجو می کنید، گوگل لیستی در ادامه آن به شما نمایش می دهد که شامل ادامه متنی است که می خواهید تایپ کنید و پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهد. این کار مزایای زیر را دارد :

  • به انگشتان شما امکان استراحت می دهد، زیرا باعث میشود ادامه مطلب به صورت خودکار نمایش داده شده و نیازی به تایپ کردن آن توسط شما نباشد.
  • جلوی اشتباهات تایپی را می گیرد و متن تایپ شده توسط شما را اصلاح می کند.
  • جستجوهای مورد علاقه سایر کاربران اینترنت را به شما نمایش می دهد و این موضوع باعث می شود که به دنبال عبارت بهتری بگردید.
  • به شما این امکان را می دهد که اطلاعات مفید دیگری در مورد موضوعی که علاقه مند به جستجوی آن هستید پیدا کنید.

سئو - نتایج گوگل برای تکمیل خودکار چگونه انتخاب می شوند؟

تکمیل خودکار گوگل چگونه کار می کند؟

زمانی که شما مشغول تایپ کردن هستید، تکمیل خودکار متن باقی مانده را پیش بینی کرده و نمایش می دهد. پرس و جوهایی که شما مشاهده می کنید بر اساس جستجویی که سایر کاربران اینترنت انجام داده اند و همچنین محتوایی که گوگل در سایت های مختلف ایندکس کرده است نمایش داده می شود.

در صورتی که شما در اکانت گوگل خود لاگین کرده باشید و تاریخچه جستجوی شما روشن باشد، شما نتایج تکمیل خودکار را بر اساس جستجوهای قبلی که انجام داده اید و اطلاعاتی که به آن علاقه مند هستید مشاهده خواهید کرد. همچنین برخی از پروفایل های گوگل+ در تکمیل خودکار (autocomplete) گوگل نمایش داده می شوند، بخصوص زمانی که شما اسم یک فرد را جستجو می کنید. تمام این پیش بینی ها در کادر پایین جستجو نمایش داده می شود.

آیا گوگل نتایج تکمیل خودکار را مدیریت می کند؟

نتایج تکمیل خودکار بر اساس الگوریتم های گوگل مشخص می شود که مهمترین آنها محبوبیت تعداد جستجوی عبارت است بدون اینکه عامل انسانی در آن دخالت کند. برخی از نتایج حاصل از تکمیل خودکار گوگل ممکن است شامل عبارات ناخوشایندی باشند، به همین دلیل گوگل با توجه به سیاست هایی که در زمینه عدم انتشار مطالب نامناسب دارد ممکن است آنها را از نتایج تکمیل خودکار حذف کند.

چرا نتایج تکمیل خودکار برای جستجوهای خاص دیده نمی شوند؟

در صورتی که برای عبارتی که جستجو می کنید تکمیل خودکار یا autocomplete را نمی بینید، یکی از اتفاقات زیر افتاده است:

  • کلمه کلیدی جستجو شده به میزان کافی محبوبیت ندارد و تعداد جستجوی آن کم است.
  • کلمه کلیدی جستجو شده بسیار تازه است و مفهوم جدیدی است.
  • کلمه کلیدی جستجو شده ناقض قوانین اخلاقی گوگل است و به همین دلیل تکمیل خودکار آن حذف شده است.
  • کلمه کلیدی جستجو شده به اشتباه تایپ شده است و یا ممکن است عبارتی باشد که در یک زبان معنای خوب می دهد و در سایر زبانها معنای بدی می دهد که گوگل مجبور شده است تکمیل خودکار آن کلمه کلیدی را حذف کند.

آیا نتایج تکمیل خودکار در مکان های مختلف متفاوت است؟

بله، نه تنها نتایج تکمیل خودکار در مکان های مختلف با هم تفاوت دارد بلکه در زبانهای مختلف نیز متفاوت است. به عنوان مثال نتایج تکمیل خودکار با توجه به اینکه شما در ایران یا آلمان یک عبارتی را جستجو کنید متفاوت است.

اگر کلمه کیدی یک سایت در نتایج تکمیل خودکار بیاید به این معناست که آن سایت سئو قوی دارد؟

لزوما خیر، وجود کلمه کلیدی در نتایج تکمیل خودکار گوگل ارتباطی به طراحی سایت و سئو سایت ندارد. اما می تواند با نحوه برندسازی اینترنتی و همچنین برندسازی غیر اینترنتی و محتوای سایت مرتبط باشد.

مطالب مرتبط
مطالب من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha