برندسازی اینترنتی و سئو چه ارتباطی با هم دارند؟

 چهارشنبه 12 تیر 1392

برندسازی اینترنتی و سئو موضوعاتی هستند که در ظاهر هیچگونه ارتباطی با هم ندارند، متخصصین سئو قدیمی و حرفه ای ممکن است هرگز چنین جمله ای را قبول نکنند و چنین موضوعی با باورهای آنها کاملا در تضاد باشد. زیرا از نظر آنها اصول سئو در سه بخش زیر خلاصه می شود:

  • مباحث تکنیکال و کدنویسی
  • تولید محتوا
  • عوامل خارجی (عمدتا لینک)

برندسازی اینترنتی هیچگونه جایگاهی در هیچ یک از موارد فوق ندارد پس چطور میشود که ارتباط مستقیمی با سئو داشته باشد؟ اما آزمایش های جدید نشان می دهد که برند سازی تاثیر مستقیمی در بهبود رتبه سایت شما در گوگل دارد. بگذارید قبل از اینکه مطلب را ادامه بدم مفهومی به نام site links را برایتان شرح بدهم:

سایت لینکس چیست؟ - site links

اگر شما در گوگل به دنبال یک عبارت بگردید در برخی از موارد مشاهده خواهید کرد که در پائین آن عبارت گوگل منویی را برای شما باز خواهد کرد و صفحات داخلی سایت مورد نظر را به شما نمایش خواهد داد. به عنوان نمونه تصویر زیر را مشاهده نمایید.

site links چیست

این اتفاق زمانی خواهد افتاد که کلمه مورد نظر برند سایت شما باشد. یعنی گوگل متوجه شده باشد که کلمه فوتیلیو یعنی سایت www.footilio.com و در این حالت است که منوهای سایت مورد نظر را در زیر اسم آن باز می کند. در ابزار google webmaster tools می توانید تنظیمات مربوط به site links را انجام دهید و در صورت تمایل لینکهایی که نمیخواهید در این بخش نمایش داده شود را مشخص نمایید.

ارتباط برندسازی اینترنتی و site links

تمام سایت های موفق در اینترنت بیشترین بازدید خود را از طریق جستجوی برند خود دریافت می کنند. یعنی کلمه ای که بیشترین بازدید گوگل آنها را تشکیل می دهد نام خودشان است. گوگل با شناسائی برند یک سایت و تعداد جستجوی برند مورد نظر در ماه متوجه می شود که آیا سایت فوق یک سایت مفید است یا خیر. اگر تعداد جستجوی برند یک سایت در ماه کم باشد به این معناست که کاربران علاقه ای به آن سایت ندارند و بنابراین سایت فوق یک سایت خوب نیست.

دقیقا همینجاست که برندسازی اینترنتی با سئو ارتباط پیدا می کند، در واقع گوگل از این تکنیک برای شناسائی میزان اسپم بودن یک سایت استفاده می کند. روش بسیار ساده ای که هیچ بار محاسباتی برای موتور جستجو ایجاد نمی کند. البته روش های دیگری نیز در این زمینه وجود دارند مانند اندازه گیری CTR سایت شما به ازا جستجوی کلمات مختلف و مقایسه آن با مقدار CTR متوسط، در این حالت در صورتی که مقدار کلیک سایت شما کم باشد نشان دهنده این است که رتبه سایت شما باید کم شود و برعکس.

نتیجه گیری

تکنیک ساده فوق نشان دهنده این موضوع است که گوگل به برندسازی اینترنتی و تولید مطالب مفید اهمیت ویژه ای می دهد، این موضوع تاکید ویژه ای است بر این موضوع که گوگل می گوید: محتوای خود را برای کاربران تولید کنید نه موتور جستجو. شما چه راهکارهایی برای بهبود وضعیت برند سایت خود در اینترنت در پیش گرفته اید؟

مطالب مرتبط
مطالب من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha