افزودن سایت به 350 موتور جستجو

 دوشنبه 16 مرداد 1391

نمیدانم تا به حال با مطالبی مانند "افزودن سایت شما به 350 موتور جستجو" یا "افزون سایت شما به 100 موتور جستجو" و... برخورد کرده اید یا خیر؟ و فکرمیکنید اینگونه سایت ها چه مزیتی را به شما می دهند؟

موتورهای جستجوی زیادی در دنیا وجود دارند که اکثر آنها بر اساس زبان یا جغرافیای خاصی طراحی شده اند. سایت هایی هم هستند که سایت شما را به صورت خودکار به موتورهای جستجوی مختلف در سراسر دنیا معرفی می کنند. البته برای این کار آدرس سایت، عنوان مورد نظر شما و یک ایمیل دریافت می کنند. برخی از این سایت ها برای این کار مبلغی پول از شما دریافت می کنند و برخی دیگر رایگان هستند.

دایرکتوری های زیادی هم هستند که شما می توانید در آنها ثبت نام کنید و سایت خود را در آنها به ثبت برسانید. اگر این کار را با هدف ایجاد لینک و افزایش رتبه سایت خود انجام می دهید، باید بدانید که فایده چندانی از این کار نخواهید برد.

بعضی شرکت ها در ایران هم هستند که معرفی به موتورهای جستجو را جز خدمات خود قرار داده اند و بابت این کار پول دریافت می کنند. قبل از اینکه چنین کاری انجام بدید کافیست کمی فکرکنید و بررسی کنید که آیا اضافه کردن سایت شما به موتورهای جستجویی که برای زبان های دیگر و کشورهای دیگر طراحی شده اند فایده ای برای شما خواهد داشت یا خیر؟ به عقیده من جز اینکه ایمیل شما پس از این ماجرا پر از ایمیل های اسپم بشود فایده ای برای شما ندارد.

به نظر من شما کافیست سایت خود را به دو موتور جستجوی معروف یعنی گوگل و بینگ معرفی کنید و معرفی به سایر موتورهای جستجو فایده ای برای شما نخواهد داشت مگر اینکه زبان موتور جستجوی فوق فارسی باشد و بازدید مناسبی نیز داشته باشد. برای این کار کافیست به لینک های زیر مراجعه نمایید:

افزودن سایت به گوگل

افزودن سایت به بینگ

 

مطالب مرتبط
مطالب من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha