چه کسی برای اولین بار مطلبی را در اینترنت منتشر کرده است

 شنبه 06 دی 1393

یکی از کاربران سایت دو سوال از من پرسیده بودم که من ترجیح دادم پاسخ سوالات را در قالب مقاله جدیدی در سایت منتشر کنم تا برای سایر افراد نیز مفید باشد.

از کجا متوجه شویم چه کسی برای اولین بار مطلبی را در اینترنت منتشر کرده است و منبع اصلی مطلب کدام سایت است؟

 

پاسخ به این سوال کار ساده ای نیست، حتی خود گوگل هم اعلام کرده است که با دقت صد در صد نمی تواند این کار را انجام دهد. قبل از اینکه پاسخ سوال را بررسی کنیم، ماجرا را از دیدگاه دیگری نگاه کنیم:

 

شما مدیر یک سایت اینترنتی هستید و مقالات جالبی در سایت تولید میکنید، وب سایت دیگری وجود دارد که اعتبار بیشتری نسبت به سایت شما دارد و مطالب شما را کپی می کند، در اکثر مواقع روبات گوگل مطالب را اول در سایت فوق میبیند و سپس به سایت مراجعه میکند، بنابراین گوگل شما را به عنوان کپی کننده مطلب می شناسد و سایت شما جریمه می شود!

 

برای حل این مشکل، بهترین روش استفاده از ابزار گوگل وبمستر تولز در بخش fetch as google bot است. در این بخش می توانید به گوگل صفحه جدید خود را معرفی کنید و از گوگل بخواهید که مطلب را ایندکس کند. در چنین حالتی مطلب در سایت شما زودتر ایندکس می شود.

 

راه حل ابتکاری دیگری نیز برای این موضوع وجود دارد، اکثر سایتهای کپی کننده مطالب با توجه به خروجی RSS سایت شما چنین کاری انجام می دهند، در صورتی که مطلب جدیدی در سایت شما اضافه شود و در خروجی RSS سایت شما منعکس نشود، این سایتها نمیتوانند از وجود چنین مطلبی آگاه شوند و در این فاصله شما می توانید صفحه را به گوگل معرفی کنید و گوگل شما را به عنوان اولین سایتی که مطلب را منشتر کرده شناسایی کند.

 

در مورد کپی کردن مطالب سایت و حل مشکلات مربوط به آن تا کنون چند مقاله مختلف نوشته ام که می توانید توضیحات بیشتر را در مطلب کپی کردن مطالب سایت بخوانید.

 

 

گوگل چه عکس العملی نسبت به مطالب کپی دارد؟

 

از نظر گوگل مطالب کپی شده هیچ ارزش اطلاعاتی ندارند، به همین جهت وب سایت کپی کننده جریمه می شود و مطلب کپی شده در نتایج گوگل نشان داده نمی شود. مگر اینکه گوگل سایت کپی کننده و سایت تولید کننده را اشتباه شناسایی کرده باشد.

 

با توجه به توضیحات فوق، در پاسخ به سوال مطرح شده باید این نکته را مطرح کرد که راه حل مورد نظر جستجوی عنوان مطلب در گوگل و پیدا کردن صفحه ای است که از نظر گوگل به عنوان مطلب اصلی و منتشر کننده اصلی مطلب شناسایی شده است.

هنگام انتشار مطلب چطور میتوانیم منبع آن را اعلام کنیم ؟ آیا فقط ذکر نام سایت کافیست یا اینکه جلوی منبع خبر حتما لینک صفحه حاوی مطلب رو هم باید گذاشت؟

گوگل اعلام کرده است که باید در ابتدا و انتهای مطلب باید لینک مستقیم به منبع خبر وجود داشته باشد. منظور از لینک به منبع خبر (یا مقاله) لینک به صفحه خود مطلب است نه لینک به سایت منتشر کننده آن و آدرس باید دقیقا به خود مطلبی که کپی شده داده شود.

 

اگر این کار انجام نشود و گوگل خودش مطلب را کپی شناسایی کند شامل جریمه و دریافت نمره منفی خواهید شد. در صورتی که شما نیز سوال خاصی در زمینه سئو دارید می توانید آن را در صفحه سوالات متداول در زمینه سئو و بازاریابی اینترنتی مطرح کنید و اگر سوال فوق برای سایر افراد نیز مفید بود پاسخ آن در سایت مطرح خواهد شد.

 

مطالب مرتبط
مطالب من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha