بهترین جایگزین الکسا چیست

 یکشنبه 29 خرداد 1401

بعد از تعطیلی سرویس الکسا برای رتبه بندی سایت های اینترنتی، بسیاری از مدیران سایت ها به دنبال جایگزینه مناسب برای الکسا هستند. در این مقاله میخواهم بهترین جایگزین الکسا را به شما معرفی کنم، پس با من همراه باشید.

الکسا چگونه کار می‌کرد؟

سایت الکسا بر اساس تولباری که کاربران بر روی مرورگر خود نصب می‌کردند فعالیت می‌کرد و بازدید کاربران را اندازه گیری می‌کرد. به همین جهت آمار بازدید سایت‌های مختلف را به صورت روزانه همراه با رتبه‌بندی سایت‌های اینترنتی از نظر بازدید ارائه می‌داد. با توجه به اینکه تولبار مرورگر بر روی سیستم‌های دسکتاپ قابلیت نصب دارد، به مرور زمان با گسترش استفاده از موبایل رتبه بندی الکسا فاصله قابل توجهی از واقعیت گرفت.

البته سایت‌هایی که سرویس الکسا را تهیه می‌کردند و به الکسا هزینه پرداخت می‌کردند میتوانستند با قراردادن اسکریپت داخل سایتشون رتبه خودشان را بهبود دهند. نهایتا الکسا تصمیم گرفت که در تاریخ 11 اردیبهشت 1401 خود را بازنشسته کند و سرویس خود را تعطیل کرد. البته API سایت الکسا تا پایان سال 2022 فعال خواهد بود و به کار خود ادامه خواهد داد. در صورتی که هنوز هم تمایل به چک کردن رتبه الکسا دارید می‌توانید از سایت www.alexarankcheck.com برای این موضوع استفاده کنید.

رتبه بندی سایت های اینترنتی چه کمکی به ما می‌کند؟

در زمان‌هایی که نیاز به تبلیغات در سایت‌های مختلف داریم، نیاز داریم که یک معیار مشخص برای مقایسه و بررسی میزان بازدید سایت‌ها داشته باشیم. به همین جهت، رتبه بندی سایت‌های اینترنتی به ما این کمک را خواهد کرد که بتوانیم با دقت بیشتری سایت های مناسب برای تبلیغات را تشخیص دهیم. در واقع کاربران اینترنت نیاز به یک معیار مشخص برای مقایسه قیمت و میزان سایت های سئو دارند.

البته باید این نکته را در نظر گرفت که همه ابزارهای رتبه بندی، تخمین رتبه دارند و هر کدام از روش خاص خودش این کار را انجام می دهد. بنابراین هیچکدام از معیارها دقیق نیست، اما می‌تواند به ما این دید را بدهد که کدام سایت وضعیت بهتری دارد.

بهترین جایگزین الکسا برای سایت های ایرانی

ابزارهای بین المللی که رتبه بندی سایت های اینترنتی را انجام می دهند، معمولا اطلاعات زیاد و مناسبی از سایت های فارسی ندارند و به همین خاطر به ندرت میتوان ابزار کاملی را در این زمینه پیدا کرد. خبر خوب اینکه، ابزار جت سئو به عنوان یک ابزار ایرانی سئو اطلاعات بسیار مفیدی را از سایت های ایرانی جمع آوری کرده و به همین خاطر، می‌توانید معیار مناسبی برای تخمین رتبه سایت های ایرانی باشد.

ابزار جت سئو رتبه بندی سایت های ایرانی را بر اساس میزان ورودی که از گوگل دریافت می کند انجام می دهد و به صورت هفتگی رتبه های آن به روزرسانی می شود. رتبه جت سئو را می توانید هر هفته مشاهده کنید و با وارد کردن آدرس سایت خود به آخرین رتبه آن در ایران به همراه تحلیل کامل سئو سایت خود و مشکلات سرعت سایت دسترسی پیدا کنید.

رتبه جت سئو - جایگزین رتبه الکسا

بهترین جایگزین الکسا برای سایت های خارجی

در بین سایت های بین المللی که کار رتبه بندی انجام می دهند، سایتی که بتواند بر اساس بازدید رتبه بندی انجام دهد و رتبه بندی کامل و مناسبی داشته باشد به ندرت وجود دارد. در حال حاضر بهترین گزینه در بین این سایت ها وب سایت semrush.com است. سایت سمراش یکی از بهترین ابزارهای سئو در دنیا است که امکانات کامل و مناسبی دارد و رتبه بندی خود را هم بر اساس ترافیک سایت ها از موتورهای جستجو انجام می دهد. معیار ابزارهای دیگر مانند سایت ماز، بیشتر بر اساس لینک های اینترنتی است و با هدفی که کاربران از تخمین ترافیک سایت های اینترنتی دارند فاصله دارد و از سوی دیگر با معیارهای گوگل نیز فاصله قابل توجهی دارد.

جمع بندی

در صورتی که به دنبال جایگزین مناسب برای الکسا در ایران هستید، پیشنهاد می‌کنم که رتبه سایت خود را در بخش رتبه جت سئو مشاهده کنید و مشکلات سایت خودتون را بررسی نمایید. همچنین اگر یک سایت بین المللی دارید، از ابزارهای موجود در سایت سمراش استفاده نمایید. دقت کنید که همه این ابزارها رتبه ورودی سایت ها را تخمین می زنند و به طور دقیق و کامل ابزاری وجود ندارد که بتواند رتبه بندی انجام دهد.

مطالب مرتبط
مطالب من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha