معرفی سایت به گوگل آموزش افزودن سایت به وبمستر تولز webmaster tools

 شنبه 25 خرداد 1392

افزودن و معرفی سایت به گوگل در زمان راه اندازی سایت و همچنین استفاده از ابزار مدیران گوگل پس از راه اندازی سایت یکی از ضروریاتی است که هر مدیر سایتی باید آن را انجام دهد. متاسفانه بسیاری از مدیران سایت ها از این نکته غافل هستند و دید مناسبی نسبت به این موضوع ندارند. با توجه به اینکه بیش از 95% بازدید موتورهای جستجو در ایران از طریق گوگل توزیع میشود عملا افزودن سایت شما در سایر موتورهای جستجو آورده ای نخواهد داشت.

آموزش افزودن سایت به گوگل

برای این کار کافیست که در گوگل عبارت add site to google را جستجو کنید و یا اینکه به صورت مستقیم وارد صفحه زیر شوید:

افزودن سایت به گوگل

با ورود به آدرس بالا می توانید سایت خود را به گوگل معرفی کنید. تنها کاری که باید در این صفحه انجام بدید این هست که آدرس اینترنتی یا URL سایت خود را به همراه متنی که در داخل تصویر وجود دارد وارد کنید. تصویر صفحه اضافه کردن سایت به گوگل در زیر آمده است:

افزودن سایت به گوگل

افزودن سایت به ابزار مدیران سایت گوگل (وبمستر تولز) یا google webmaster tools

وبمسترتولز یا ابزار مدیران سایت گوگل مفیدترین ابزاری است که شما می توانید برای معرفی سایت خود به گوگل و همچنین برای  مشاهده وضعیت سایت خود در گوگل از آن استفاده کنید. در اولین مرحله پس از ورود به google.com/webmasters/tools با اکانت گوگل خود باید بر روی کلید Add a site کلیک کنید. تصویر این کلید به صورت زیر است:

افزودن سایت به وبمسترتولز

برای اضافه کردن سایت خود در وبمسترتولز شما نیاز دارید که خود را به عنوان مدیر سایتی که اعلام میکنید به گوگل بشناسانید. به همین منظور از سه طریق گوگل از شما می خواهد که مشخص کنید که شما مدیر سایتی هستید که اعلام میکنید. این سه روش به صورت زیر هستند:

  • دانلود کردن فایلی که گوگل به شما معرفی می کند و سپس آپلود آن فایل بر روی سایت خود از طریق FTP
  • اضافه کردن رکورد dns به مشخصات دامنه خود از طریق پنل هاست یا سرور
  • اضافه کردن تگ meta به صفحه اول سایت خود

روش اول ساده ترین روش است. در صورتی که از وبلاگ استفاده میکنید و یا اینکه دسترسی به پنل هاست خود ندارید می توانید از روش سوم استفاده کنید و تگ مورد نظر را در بخش head قالب سایت خود قرار دهید. تصویر زیر یک نمونه از تگ متا معرفی شده توسط وبمسترتولز را نشان می دهد:

افزودن سایت به گوگل با متا تگ

پس از اینکه سایت خود را با یکی از سه روش فوق به گوگل معرفی کردید بر روی کلید معرفی سایت به گوگل کلیک کنید تا گوگل شما را به عنوان مدیر سایت شناسائی کند.

پس از این مرحله می توانید گزارشات و مشکلات مربوط به سایت خود را مشاهده کرده و همچنین نقشه سایت خود را به گوگل معرفی کنید.

 

مطالب مرتبط
مطالب من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha