انواع طراحی سایت

 یکشنبه 25 تیر 1391

طراحی سایت از روش های مختلفی قابل انجام است. اگر شما به دنبال یک شرکت برای طراحی سایت خود هستید که این کار را برای شما انجام بدهد، باید با این ویژگی ها و انواع طراحی سایت آشنا باشید. در این مطلب انواع طراحی سایت های مختلف را مورد بررسی قرار می دهم.

طراحی سایت استاتیک

در این روش از طراحی سایت، صفحات سایت با فرمت html طراحی می شوند. اطلاعات آنها توسط طراح وارد سایت شده و ثابت است. صاحب سایت به سادگی و بدون داشتن دانش طراحی سایت قادر به تغییر محتوای سایت نیست. معمولا شرکتهایی که از این روش استفاده می کنند هزینه طراحی سایت را به صورت صفحه ای محاسبه می کنند. این روش طراحی سایت منسوخ شده است. هزینه طراحی سایت استاتیک در صورتی که تعداد صفحات شما بیش از 5 صفحه باشد مقرون به صرفه نیست.

طراحی سایت داینامیک

در این روش از طراحی سایت، صاحب سایت می تواند اطلاعات سایت خود را تغییر داده و به راحتی محتوای آن را ویرایش کند. طراحی سایت داینامیک حالت های مختلفی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

طراحی سایت داینامیک - استفاده از سیستم های کدباز

سیستم های کذباز زیادی در اینترنت وجود دارند که می توان به صورت رایگان از آنها برای طراحی سایت استفاده کرد. مزیت این سیستم ها رایگان بودن آنها است. اما به دلیل اینکه برای شما پیاده سازی نشده اند ممکن است نتوانند نیازهای شما را جواب بدهند و عملا در دراز مدت مجبور به تغییر سایت خود بشوید. برخی از سیستم های معروف کدباز طراحی سایت به صورت زیر است:

  • طراحی سایت جوملا
  • طراحی سایت وردپرس
  • طراحی سایت phpnuke
  • طراحی سایت dotnetnuke
  • و...

اصطلاح رایج و نادرستی که برای سیستم های کدباز استفاده می شود، CMS با سیستم مدیریت محتوا است که یک مفهوم عام است و می تواند برای سیستم های اختصاصی نیز به کار رود.

طراحی سایت داینامیک - طراحی سایت اختصاصی

در این حالت، شرکت طراحی سایت بر اساس نیازهای شما امکانات سایت را برآورد کرده و طبق خواسته های شما سایت طراحی خواهد شد. اگر شرکت مورد نظر شما به مفاهیم بهینه سازی و طراحی سایت مسلط باشد نتیجه کار می تواند به مراتب بهتر از سیستم های کدباز باشد و در غیر اینصورت ممکن است هم هزینه کنید و هم نتیجه بدی بگیرید.

طراحی سایت بهینه سازی شده

بهینه سازی سایت، مهمترین عامل موفقیت یک وب سایت است. یک نمونه از سیستم های کدباز که از نظر بهینه سازی وضعیت قابل قبولی دارد نرم افزار وردپرس است، در صورتی که طراحی سایت اختصاصی داشته باشید حتما شرکتی را انتخاب کنید که به مفاهیم بهینه سازی مسلط باشد. زیرا اگر سایت شما بیننده ای نداشته باشد ارزشی نخواهد داشت.

یک تصور غلط که در ایران جا افتاده است این است که افراد فکرمیکنند باید طراحی سایت خود را به یک شرکت واگذار کنند و بهینه سازی سایت خود را به شرکت دیگری واگذار کنند. در حالیکه این دو موضوع کاملا با هم در ارتباط مستقیم هستند و بهتر است از ابتدا شرکتی را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید که به مفاهیم بهینه سازی مسلط باشد.

 

مطالب مرتبط
مطالب من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha