تحلیل مشکلات سئو سایت با جت سئو

 پنجشنبه 10 بهمن 1398

با جت سئو می توانید مشکلات سئو داخلی سایت خود را بررسی و برطرف نمایید. در این مقاله قصد دارم شما را با امکانات جذاب جت سئو jetseo آشنا کنم.

قبل از هر چیز باید این نکته را توضیح دهم که وب سایت جت سئو باعث شد بسیاری از مشکلات سایت خودم را پیدا کنم، در حالیکه قبل از استفاده از جت سئو فکرمیکردم نکات سئو در سایت را رعایت کرده ام. این موضوع برای من بسیار جالب بود و نتیجه تست کردن امکانات اولیه جت سئو باعث شد که بتوانم بسیاری از مشکلات ساختاری سایت شخصی خودم و چند سایت دیگر را برطرف کنم.

جت سئو jetseo

جت سئو jetseo چگونه بوجود آمد؟

جت سئو jetseo را حدود پنج سال قبل با راه اندازی یک اپلیکیشن موبایل شروع کردیم، زمانی که نیاز داشتیم رتبه های سایت هایی که سئو می کردیم را چک کنیم و لزوم وجود یک ابزار مناسب در این زمینه احساس میشد، سپس تصمیم گرفتیم آن را در اختیار عموم قرار بدیم و رایگان آن را عرضه کردیم. جت سئو نیاز ما در سئو24 و وب 24 را در این زمینه برطرف کرد، گرچه بعد از عرضه رایگان جت سئو متوجه شدیم که عده ای در ایران با بدبینی شدید نسبت به ابزارهای ایرانی موضع میگیرند و گرچه هدف ما صرفا کمک به دیگران و ارائه یک نرم افزار رایگان کاربردی بود اما عده ای از سئو کاران این شایعه را پخش می کردند که جت سئو قصد جاسوسی از کلمات کلیدی دیگران را دارد، در حالیکه بدست آوردن کلمات کلیدی یک سایت بسیار کار ساده ای است و نیازی نیست شرکتی هزینه کند و اپلیکیشن موبایل بابت آن طراحی کند. (این موضوع ممکن است به عمد انجام می شده است!)

در هر صورت، امروز که این مقاله را مینویسم اپلیکیشن جت سئو در مجموع نزدیک به 10.000 نصب فعال دارد و خوشحالیم که کاربران زیادی از آن به رایگان استفاده میکنند. ما در وب سایت جت سئو، تصمیم گرفتیم موضوع دیگری را که سئو کارها به آن نیاز دارند مورد توجه قرار دهیم، بحث شیرین "تحلیل سایت" که من در ابتدا از حدود سال 90 آن را در وب سایت های فارسی شروع کردم و بعد از من هم چند سئو کار دیگر آن را ادامه دادند و ابزارهای مختلفی هم به فارسی و انگلیسی در مورد آن وجود دارد اما نکته اینجاست که هیچ ابزار مناسبی که کل صفحات یک سایت را در فارسی تحلیل کند و گزارش جامعی بدهد وجود ندارد. دلیل این موضوع پیچیدگی کارکرد این ابزارها از یک طرف و محدودیت هایی که گوگل و وب سرورها در این زمینه دارند از سوی دیگر است.

ما در جت سئو تحت وب، تصمیم گرفتیم تحلیل جامع سئو سایت را در اولویت قرار دهیم و به مرور زمان قصد داریم امکانات بیشتری به آن اضافه کنیم که شامل گزارش رتبه کلمات کلیدی هم خواهد بود. پیشرفت و توسعه هر نرم افزاری بدون کمک کاربران میسر نیست و در این مسیر میخواهیم از کمک کارشناسان سئو در ایران استفاده کنیم تا بتوانیم نهایتا اولین و بهترین ابزار سئو در ایران را در این زمینه ایجاد کنیم.

چرا تحلیل سایت مهم است؟

تحلیل سایت باعث میشود مشکلات ساختاری و محتوایی سایت خود را بشناسیم و در جهت برطرف کردن آنها قدم برداریم. از سوی دیگر به اعتقاد من تمام اتفاقات بزرگ از داخل یک سیستم می افتد و بر خلاف تصور بسیاری از متخصصین سئو که دیدگاه بیرونی نسبت به رشد یک سایت دارند و از ابزارهایی مانند ahrefs و... برای شناسایی بک لینک های رقبا و ایجاد بک لینک استفاده می کنند، معتقدم باید مشکلات داخلی سایت را حل کرد.

ساختار سئو داخلی دو بخش دارد: فنی و محتوایی. در اکثر موارد این دو موضوع در هم تنیده هستند و با تحلیل درست سایت می توانیم مشکلات فنی و محتوایی سایت خود را بشناسیم و در جهت برطرف کردن آنها اقدام کنیم. تحلیل سایت شامل صفحه اصلی وب سایت نیست و یک کار موقت هم محسوب نمی شود، بلکه با بررسی مداوم محتوای تولید شده در وب سایت و تغییرات محتوایی و فنی می تواند کمک بسیار زیادی به مانیتور کردن و نظارت بر سئو و رشد یک سایت بکند.

جت سئو دقیقا چه کار میکند؟

جت سئو jetseo گزارشات زیادی به شما می دهد که با استفاده از آنها می توانید سایت خود را در رتبه های بالای گوگل مشاهده کنید، برخی از این گزارشات عبارتند از:

  • گزارش صفحات سایت
  • گزارش عنوان صفحات (عنوان های کوتاه، طولانی، تکراری، خالی و عنوان های شامل ایست واژه)
  • گزارش توضیحات صفحات (توضیحات متا کوتاه، طولانی، تکراری، خالی)
  • بررسی و تحلیل robots.txt
  • بررسی و تحلیل نقشه سایت
  • صفحات دارای خطای 404
  • صفحات دارای خطای 500
  • صفحات ریدایرکت شده
  • صفحات دارای لینک شکسته
  • تحلیل لینک های خروجی سایت
  • تشخیص و هشدار همنوع خواری در سایت
  • تحلیل تک صفحه
  • گزارش گراف لینک های داخلی
  • تشخیص تغییر محتوای صفحات و ارسال هشدار به مدیر
  • و...

موارد فوق برخی از گزارشاتی است که در نسخه اولیه جت سئو گنجانده شده است. این گزارشات در حال گسترش است و بزودی گزارش سرعت صفحات همراه با ارائه راه حل برای بهبود آنها به گزارشات جت سئو اضافه خواهد شد. نکته جالب در مورد جت سئو jetseo این است که ما در تیم وب24 قصد داریم از تکنیکهای مختلف هوش مصنوعی در این زمینه استفاده کنیم و تحلیل های پردازش زبان طبیعی مفیدی را به استفاده کنندگان آن ارائه دهیم.

جمع بندی

از تحلیل سایت و مشکلات داخلی آن غافل نشوید، برطرف کردن مشکلات داخلی سایت بسیار مهم است و استفاده از ابزارهای مناسب در این زمینه می تواند کمک زیادی به رشد سایت شما بکند.

مطالب مرتبط
مطالب من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha