خرید بازدید گوگل، افزایش ورودی گوگل

 شنبه 13 مهر 1398

خرید بازدید گوگل، افزایش ورودی گوگل، رتبه الکسا، تعداد فالوور اینستاگرام، ورودی روزانه گوگل، لایک پست در اینستاگرام، تعداد فالوور در توئیتر و... از جمله اعداد و ارقامی محسوب می‌شوند که برای مدیران سایت‌ها مهم است. بسیاری از مدیران سایت‌ها برای خرید بازدید فیک از گوگل هزینه می‌کنند و آمارهای سایت خود را تغییر می‌دهند. افراد مختلف ممکن است با هدف بهبود رتبه در گوگل، فریب کارفرما یا سرمایه گذار یا هر دلیل دیگری چنین اقدامی را انجام دهند. اما آیا این کار می‌تواند ارزشی را برای کسب و کار ایجاد کند؟ در این مقاله می‌خواهم این موضوع را بررسی کنم.

اعدادی که ما را فریب می‌دهند مثل بازدیدهای بیشتر از گوگل اما...

خیلی مواقع اعدادی مانند فالوور اینستاگرام، کلیک ورودی گوگل و... برای ما جذاب هستند. زیرا میتوانیم به دیگران پز دهیم، اما نه تنها همه این موارد را می توان خرید و فروش کرد، بلکه می توان آنها را ایجاد کرد و با این کار هم مخاطب را فریب دهیم و هم خودمان را! در واقع بعضی مواقع دوست داریم خودمان، خودمان را فریب دهیم! برخی از اعداد و ارقام هستند که ما به آنها علاقمندیم و با آنها خود را فریب می دهیم.

اگر 100K فالوور اینستاگرام می خریم، پس از مدتی باورمان نشود که 100 هزارنفر طرفدار داریم، اگر رتبه سایت خود در الکسا را از روش های غیرقانونی بهبود می دهیم و رتبه الکسا سایتمان کمتر از 500 می شود، فکرنکنیم که جز 500 سایت برتر ایران هستیم! اگر ورودی گوگل می خریم و روزانه 50 هزارنفر بازدید از گوگل به سمت سایت خود هدایت می کنیم، تصور نکنیم که سئو کار هستیم و سایت پربازدیدی در گوگل داریم و...

در این مقاله می خواهم در مورد خرید بازدید گوگل و رتبه الکسا و این نوع اعداد با شما صحبت کنم و شما را با واقعیت هایی آشنا کنم که احتمالا از آنها خبر ندارید. اول از یک خاطره شروع می کنم و سپس شما را بیشتر در جریان اتفاقاتی که در اینترنت می افتد قرار میدهم. پس با من همراه باشید.

افزایش ورودی گوگل و بازدید سایت با روبات

مشکل اینجاست که پرداخت هزینه در بسیاری از پروژه های سئو منوط به افزایش تعداد کلیک ورودی روزانه از گوگل است و با استفاده از چند نرم افزار خاص و روبات می توان چنین کاری را انجام دادو این دلیلی است که برخی افراد به خرید بازدید از گوگل روی می آورند. در چنین حالتی سئو تخصص محسوب نمی شود و تنها اعداد و ارقام ورودی سایت هستند که تغییر می کنند و کارفرما بابت چیزی هزینه می پردازد که ارزشی برای او ایجاد نمی کند. در تصویر زیر یکی از وب سایت هایی که در ایران اقدام به فروش بازدید گوگل می کند را مشاهده می کنید:

خرید بازدید گوگل و افزایش ورودی از گوگل

به همین راحتی! بله شما هم می توانید ورودی گوگل بخرید و دیگر نیازی نیست وقت خود را هدر بدهید که سایت شما در گوگل رتبه بگیرد! اینگونه سایت ها با ارائه اطلاعات غلط به کاربران و فریب دادن آنها سود سرشاری بدست می آورند. به عنوان مثال به کاربران می گویند که اگر شما ورودی گوگل بخرید، رتبه سایت شما بهبود پیدا خواهد کرد یا این موضوع یکی از فاکتورهای مهم گوگل در سئو محسوب می شود. در حالیکه گوگل ابدا به این موضوع اهمیتی نمی دهد و در واقع با این کار صرفا خودمان را فریب داده ایم.

آمارها ما را به اشتباه می اندازند!

متاسفانه استفاده روبات ها از گوگل و جستجوی عبارات مختلف باعث شده است که تحلیلگران اینترنت و متخصصین سئو به اشتباه بیفتند، به عنوان متخصص سئو وقتی آمار جستجوی کلمه کلیدی "خرید سمعک" را نگاه می کنم، متوجه میشوم که روزانه 30.000 نفر به دنبال خرید سمعک هستند! با شوق و ذوق سایت مشتری خود را به صفحه اول گوگل می آورم اما میبینم که شخصی روی سایت من کلیک نمی کند! حتی وقتی که رتبه اول گوگل را به دست می آورم هم تعداد افرادی که کلیک می کنند بسیار کمتر از تعداد جستجوهایی است که ابزارهای مختلف مانند سرچ کنسول و... نمایش می دهند. پس چه اتفاقی افتاده است؟ به تصویر زیر نگاه کنید:

افزایش جستجوی گوگل و بازدید گوگل - کلمه کلیدی سمعک

چرا میزان جستجوی این عبارت در یک تاریخ خاص افزایش نجومی داشته است؟ آیا مردم ایران همگی مشکل شنوایی پیدا کرده اند؟ پاسخ مشخص است! یک سئو کار ناشی، روبات راه اندازی کرده و بعد از مدتی که متوجه می شود نتیجه ای برایش ندارد ناامید می شود و دست از تلاش برمی دارد.

 افت ورودی گوگل پس از انعقاد قرارداد سئو با وب24

چند سال پیش ما در وب24 با یک وب سایت حوزه تکنولوژی قرارداد سئو منعقد کردیم، قبل از ما شخص دیگری مسئول سئو این سایت بود که جز سئوکارهای باسابقه به شمار می آید، بلافاصله پس از شروع کار و پس از یک هفته، ورودی وب سایت به یک سوم قبل رسید! مسئول سئو نگران بود و به سراغ من آمد تا بررسی کنیم که مشکل از کجا می تواند باشد، با بررسی آمار سایت و تحلیل ها متوجه شدیم که ورودی سایت از برخی کلمات کاهش چشم گیری پیدا کرده است و این عبارات دیگر سرچ هم نمی شوند. برایمان جالب بود که این عبارات چرا باید توسط کاربران تا این حد جستجو شوند و چرا به محض اینکه ما کار سئو را شروع کردیم، کسی آنها را جستجو نمی کند!

گرچه پس از مدتی با انرژی زیاد توانستیم این افت را جبران کرده و سایت را به نقطه مناسبی برسانیم اما متوجه شدیم که ورودی که سایت پیش از انعقاد قرارداد می گرفت، از طریق فعالیت های روباتیک و به صورت فیک و مصنوعی ایجاد شده بود تا کارفرما با بررسی آمار رضایت خوبی از پروژه سئو خود داشته باشد.

یک قرارداد سئو دیگر و یک سئو کار دیگر و باز هم خرید بازدید از گوگل

پس از اتفاقی که در بخش قبل توضیح دادم، با مشتری دیگری قرارداد سئو منعقد کردیم. رتبه الکسا برای مشتری اهمیت بسیار بالایی داشت و بیشتر از اینکه به ورودی گوگل اهمیت بدهد، به رتبه الکسا اهمیت می داد. نکته جالبی که در مورد این سایت جلب نظر می کرد این بود که 89% از کل ورودی که سایت از گوگل می گرفت از یک عبارت خاص بود: "... در [نام سایت]"، ... نام شخصی بود که پیش از ما مسئولیت سئو این سایت را به عهده داشت و [نام سایت] هم نام وب سایتی بود که قرار بود ما بر روی آن کار سئو انجام دهیم. پس از فعالیت زیاد روی سایت به مرور توانستیم افت شدید رتبه الکسا را از طریق ورودی گوگل و بهبود کیفیت مطالب سایت جبران کنیم.

با وجود اینکه دیگر روباتی در کار نیست اما تا مدت زیادی تاثیر روبات قبلی در آمار سایت وجود داشت و جالب اینکه آی پی های مختلفی از سراسر دنیا نام این شخص را در گوگل جستجو می کردند. جالب اینکه ایشان سابقه طولانی در انجام چنین اقداماتی را داشته اند و پس از بررسی چند سایت مختلف متوجه شدم که نحوه عملکرد این شخص به این صورت است که با افراد بر اساس افزایش ورودی گوگل قرارداد می بندد و مبالغ کلانی از آنها دریافت می کند اما در واقع کاری که انجام می دهد صرفا اجرا کردن یک روبات بر روی گوگل و تغییر آمار سرچ کنسول و... است. بازدیدکنندگان سایت انسان نیستند و تاثیری در بهبود فروش سایت ندارد. حرکت ناشیانه ای که این شخص انجام داده است این است که در همه جا نام خود را حک کرده و می خواهد رد پایی از خود به جا بگذارد، شاید هم این موضوع بیشتر به خاطر میل به شهرت یا هر چیز دیگری باشد اما اگر به سایت هایی که توسط ایشان سئو شده مراجعه کنیم، آماری مشابه تصویر زیر را مشاهده می کنیم:

ورودی گوگل : افزایش بازدید تقلبی و غیرواقعی از گوگل

جالبتر اینکه زمانی که عباراتی مانند بازاریابی اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ و... را در گوگل جستجو می کنیم و یا اینکه از طریق گوگل ترندز آمار جستجوی این عبارات را بررسی میکنیم، باز هم نام این شخص نمایان می شود! دلیل این موضوع حجم بسیار زیاد ورودی از گوگل است که به صورت فیک و تقلبی از طرف ایشان ایجاد می شود. به عنوان مثال در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید که آمار جستجوی کاربران اینترنت در کلمات مشابه با دیجیتال مارکتینگ در ماه های اخیر چه میزان پیشرفت داشته و در اولین عبارت نام این شخص نمایان می شود:

آمار جستجوی مرتبط با دیجیتال مارکتینگ - گوگل ترندز

تعداد کلاه بردارها زیاد می شود

میزان سود ایجاد شده از این روش بسیار زیاد است و مشتریان هم دروغی را می‌شوند که برایشان بسیار شیرین است: "من می توانم یک ماهه ورودی سایت شما به میزان 200% افزایش دهم" یا "من می توانم کاری کنم که اسم برند شما را روزانه 1000 نفر جستجو کنند" یا "من کاری می‌کنم که رتبه الکسا سایت شما در عرض یک ماه به زیر 1000 برسد" و...

این دروغ ها بسیار شیرین هستند، بخصوص اینکه هزینه ای برای مجری ندارند و مجری کل پولی که دریافت می کند، سود محسوب می شود! بنابراین به سرعت افراد جدیدی به سراغ این کار می آیند و به اصطلاح دست زیاد می شود...

تصویر زیر پکیج های سئو یکی از شرکت های مدعی است:

پکیج های سئو تقلبی و ورودی گوگل فریب آمیز

نکات جالبی در این پکیج های سئو مشاهده می شود:

  • کاهش رتبه الکسا : چه ارتباط مستقیمی به سئو دارد، چطور می توان چنین تضمینی ارائه داد با چنین مبلغ اندکی؟
  • تعداد روزانه ورودی گوگل همراه با زمان ماندگی کاربر را چطور می توانند بدست آورند؟ اصولا چگونه است که به ازا پرداخت ماهانه می توان میزان ماندگاری کاربر بر روی سایت را افزایش داد و دقیقا مشخص شود که یک کاربر 2 دقیقه روی سایت باقی می ماند.

قطعا چنین پیشنهادی، سئو نیست! بلکه اسم دیگری دارد...

پرش رتبه الکسا چرا اتفاق می افتد؟

رتبه الکسا به سادگی قابل تغییر است. الکسا بسیار خنگ تر از گوگل است و به راحتی فریب می خورد. دلیل این موضوع عملکرد سایت الکسا برای تخمین زدن رتبه سایت است: الکسا از تولبار برای تخمین میزان ورودی سایت استفاده می کند و تنها می تواند ورودی سایت را بر اساس کاربرانی که تولبار نصب دارند تخمین بزند. به همین دلیل رتبه الکسا به هیچ وجه واقعی نیست و از سوی دیگر تنها افرادی که تولبار دارند تاثیر مستقیم در رتبه الکسا دارند. به همین جهت، سایت های مرتبط با تکنولوژی رتبه الکسای بهتری دارند. اما چرا به یکباره رتبه الکسای برخی از سایت ها دچار پرش می شود و بهبود ناگهانی دارد؟ به تصویر زیر نگاه کنید:

رتبه الکسا سایت آپارات در ایران

آیا آپارات به یکباره طرفدار پیدا کرده است؟ خیر! آپارات اکانت غیررایگان و لایسنس دار الکسا را خریداری کرده است و به همین دلیل رتبه آن جهش ناگهانی دارد زیرا پس از خریداری اکانت الکسا رتبه شما رشد می کند و به نسبت دیگران رتبه بهتری خواهید داشت. در واقع آپارات جز 100 سایت برتر دنیا و دومین سایت پربازدید ایران نیست، زیرا اگر سایت های دیگر مانند ورزش 3، تابناک، خبرآنلاین و... هم سرتیفیکیت الکسا را تهیه می کردند رتبه بهتری نسبت به آپارات داشتند. در یک اقدام مشابه سایتی که رتبه 96 ایران را داشت در رتبه 16 ایران قرار گرفت و مدل های مشابه این موضوع به وفور وجود دارند. بنابراین رتبه الکسا صرفا تخمینی است که از طرف الکسا زده می شود و به راحتی قابلیت دستکاری شدن و تغییر دارد.

سایت الکسا تعطیل شده است، البته ابزارهای دیگری هستند که رتبه سایت را می‌توان از طریق آنها بررسی کرد، مثل ابزار جت سئو که بر اساس رتبه بندی گوگل رتبه بندی را انجام می‌دهد. رتبه بندی جت سئو بر اساس رتبه سایت در کلمات کلیدی است، برای تقلب در این سیستم شما مجبور خواهید بود که گوگل را فریب بدهید و این کار بسیار سختی است.

سایت الکسا تعطیل شده است، البته ابزارهای دیگری هستند که رتبه سایت را می‌توان از طریق آنها بررسی کرد، مثل ابزار جت سئو که بر اساس رتبه بندی گوگل رتبه بندی را انجام می‌دهد.

در نظر داشته باشید که نهایت کاری که با خرید بازدیدکننده می‌توان انجام داد، دستکاری اعداد و ارقام است. چنین کاری ارزشی برای کسب و کار ایجاد نمی‌کند.

خرید بازدید از گوگل چه کمکی به کسب و کارها در جهت جذب مخاطب می‌کند؟

در واقع ما در عصر حاضر با دو نوع فعالیت سئو مواجه هستیم، سئو واقعی و سئو غیرواقعی! سئو غیرواقعی یعنی دستکاری در آمار و ارقام، استفاده از روش های تقلبی و فیک برای فریب دادن مخاطب، کارفرما و نهایتا خود شخصی این کار را انجام می دهد! در واقع زمانی که شخصی با خرید اکانت الکسا رتبه سایت خود را بهبود می دهد و از رتبه 500 به رتبه 80 در ایران می رسد، خودش هم باور می کند که سایت او جز 100 سایت برتر ایران است! یا شخصی که با خرید بازدیدکننده فیک و تقلبی از گوگل، روزانه 10.000 بازدید به سایت خود اضافه می کند، خودش هم باور می کند که بازدید سایتش 15.000 نفر در روز است و...

تفاوت سئو واقعی و سئو غیرواقعی را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: بازدهی!

نکته مهمی که باید در نظر بگیریم: هدف ما از راه اندازی کسب و کار اینترنتی افزایش و بهبود یک مجموعه از اعداد مختلف مانند رتبه الکسا، ورودی گوگل، فالوور اینستاگرام و... نیست، بلکه هدف می تواند کسب درآمد یا مخاطب هدفمند بیشتر باشد. دقت کنیم که این اعداد و سنجه ها به تنهایی آن را برای ما ایجاد نمی کنند. نکته مهمی که باید در نظر بگیریم این است:

شاید بتوانیم با تغییر آمار و اعداد، مخاطب، مشتری و خودمان را فریب دهیم، اما هرگز نمی توانیم بازدهی ایجاد کنیم.

دام بزرگی که بسیاری از فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ و در آن می افتند این است که اسیر اعداد و ارقام می شوند و به جای اینکه هدف اصلی را بشناسند، انرژی خود را برای بهبود یک مجموعه از اعداد و ارقام می گذارند که نهایتا هیچ نتیجه و فایده ای ندارد. بنابراین اینکه بدانیم هدف اصلی چیست و استراتژی رسیدن به هدف چگونه باید باشد و نهایتا با یک مجموعه از سنجه و KPI خودمان را فریب ندهیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کاربر هدفمند و طرفدار برند شما، قابل خرید و فروش نیست، بلکه باید آن را به مرور زمان و با روش‌های درست و ایجاد اعتماد بدست آورید.

بنابراین خرید ورودی گوگل و ایجاد ترافیک از گوگل هیچ ارزشی را برای کسب و کار شما ایجاد نخواهد کرد.

چگونه بازدید واقعی و تقلبی از گوگل را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص روبات افزایش بازدید و ورودی واقعی و طبیعی گوگل نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. روبات‌ها به طور معمول رفتار یکسانی از خود نشان می‌دهند، مدت زمان مشخصی بر روی صفحه باقی می‌مانند و رفتار مشخصی دارند. به همین خاطر با بررسی جزییات ترافیک ورودی میتوان روبات ها و بازدید تقلبی را تشخیص داد.
  2. چقدر فروش داریم؟ اگر بازدید ما واقعی باشد، باید مثل یک انسان با ما تماس بگیرد، فرم های روی سایت را پر کند و یا به صورت آنلاین خرید انجام دهد. با استفاده از ابزارهای آنلاین مانند گوگل آنالیتیکس می‌توانیم بررسی کنیم که بازدید ما چقدر طبیعی است.
  3. نوع ورودی از گوگل قابل بررسی است، چه زمان هایی ورودی داریم، از چه دستگاه هایی ورودی داریم و از چه مکان هایی. اگر تنوع درست و مشخص نداشته باشیم به عنوان یک سیگنال به ما نشان می دهد که احتمالا یک رفتار غیرعادی بوجود آمده است.

آیا افزایش ورودی گوگل به صورت تقلبی تاثیر منفی در سئو دارد؟

بازدید گوگل و کلیک های تقلبی هیچ تاثیر مثبت یا منفی در رتبه بندی سایت شما در گوگل ندارد و گوگل چنین موضوعی را به عنوان فاکتور رتبه بندی اندازه گیری نمی کند. بنابراین اگر فردی به سمت سایت شما بازدید تقلبی ارسال میکند، نگران نباشید. همچنین خریداری بازدید از سمت خودتان نیز، هیچگونه تاثیری در بهبود رتبه در گوگل نخواهد داشت.

نتیجه گیری: خرید بازدید گوگل و افزایش بازدید سایت!

یادمان نرود که سایت اینترنتی برای مخاطب باید طراحی شود، سایتی موفق محسوب می شود که مخاطب هدفمند، علاقمند و وفادار دارد. بنابراین هدف از راه اندازی سایت، رسیدن به نقطه ای است که مخاطب وفادار جذب کند و بتواند آنها را حفظ کند. برای اینکه بتوانیم رسیدن به هدف مطلوب را اندازه گیری کنیم لازم است که مجموعه از سنجه ها و KPI ها داشته باشیم و با اندازه گیری آنها، میزان رسیدن به موفقیت مطلوب خود را بسنجیم. به عنوان مثال یک سایت خبری ممکن است رتبه الکسا را مد نظر قرار دهد و یک سایت فروشگاهی میزان ورودی از گوگل که منجر به فروش می شود، برایش اهمیت داشته باشد.

برای تعریف سنجه باید نکات زیر را در نظر گرفت:

  • تمام این سنجه ها، به سادگی به صورت مصنوعی قابل تغییر هستند و همین موضوع باعث می شود که عده ای با تمرکز بر بهبود سنجه، هدف اصلی را فراموش کنند و به جای هدف اصلی، به دنبال بهبود سنجه از روش های فریب آمیز و تقلبی باشند.
  • خرید بازدید گوگل و افزایش بازدید سایت از طریق روبات، خرید فالوور اینستاگرام، خرید رتبه الکسا و... کمکی به بهبود کسب و کار شما نخواهد کرد!
  • هیچکدام از این سنجه ها به تنهایی نشان دهنده کیفیت نتایج نیستند و باید چند سنجه و KPI را همزمان اندازه گیری کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم
  • با تمرکز بر بهبود سنجه خاص مثلا رتبه الکسا و تقلب کردن در آن، پس از مدتی به غیر از مخاطب، خود ما هم فریب میخوریم و باورمان می شود که چنین رتبه ای داریم
  • مراقب افراد کلاه بردار و شیاد که از طریق روبات، پاپ آپ، ابزارهای تقلبی و... با بهود سنجه ها به دنبال فریب دادن ما و مخاطب هستند باشیم
  • سنجه ها را حتما بر اساس هدفی که داریم تعریف کنیم و بدانیم که هدف اصلی جذب مخاطب هدفمند است و نه هیچ چیز دیگر. یک فروشگاه اینترنتی باید فروش بیشتری داشته باشد و رتبه الکسا فایده ای برای او ندارد، یک سایت خبری باید مخاطب بیشتری جذب کند و یک سایت شرکتی باید تماس تلفنی منجر به فروش بیشتری داشته باشد، بنابراین اگر سنجه ای تعریف می‌شود باید به این هدف کمک کند.

لطفا نظرات خود را در مورد این مقاله با من در میان بگذارید و اگر برای شما مفید واقع شده آن را برای دیگران بفرستید و اطلاع رسانی کنید تا افراد کمتری در این دام گرفتار شوند.

مطالب مرتبط
مطالب من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
farzzin
 ارسال شده در : یکشنبه 29 خرداد 1401

آقای شیرازی به عنوان یک متخصص سئو خدمت شما عارضم که درسته بازدید رباتیک از کانال گوگل اصلا رشد نمیده. البته نمیگم اصلا چون اگر اپراتور بدونه داره چیکار میکنه میتونه چند رتبه بهبود بده اون هم فقط به رنک های صفحه اول و دوم. اما ورودی واقعی گوگل یا CTR بدون Bounce Rate کاملا در بهبود رتبه سئو موثر هست و من با آزمون هایی که انجام دادم نتایج شگفت انگیزی گرفتم که به زودی در یک همایش چگونگی اون رو شرح خواهم داد. گوگل هوشمند عمل میکنه ولی اگر الگوریتم هاش رو بتونید حدس بزنید و تبعیت کنید خیلی جالب میشه ازش رتبه گرفت. پیشنهادم به شما این هست که پتنت شماره US8938463 رو که گوگل ثبت کرده مطالعه کنید.

رضا شیرازی
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 مهر 1401

ممنون بابت نظری که دادین، پتنت را دیدم. اینکه پتنت ثبت شده باشه دلیل بر این موضوع نیست که گوگل از آن استفاده بکنه و اصولا این اتفاق به دلایل مختلفی رخ نخواهد داد. گوگل نباید از خروجی برای خودش بازخورد درست بکنه چون الگوریتم هایی که داره کاملا به مشکل میخورن اما میتونه دلایلی که باعث یک اتفاق میشه را اندازه گیری بکنه. مثلا عواملی که باعث بهبود تجربه کاربر و کاهش نرخ پرش میشه نه خود نرخ پرش.

سها
 ارسال شده در : دوشنبه 18 مرداد 1400

ممنون از توضیحات خوبتون

استاد
 ارسال شده در : چهارشنبه 08 اردیبهشت 1400

من معمولا کامنت نمیزارم اما به قسمت سمعک که رسیدم دیگه واقعا نمیتونستم کامنت نزارم. :))))))))))))))

احسان
 ارسال شده در : جمعه 29 اسفند 1399

سلام بعد خواندن متن شما از خریدی که میخواستم بکنم منصرف شدم ولی همه جا میگویند خرید بازدید گوگل بعد مدتی منجر به ورود واقعی میشود یعنی این درست نیست؟ خرید بک لینک چطور؟

رضا شیرازی
 ارسال شده در : شنبه 09 مرداد 1400

خیر این حرف درست نیست و گوگل بازدید را به عنوان فاکتور رتبه بندی در نظر نمی گیرد. خرید بک لینک سئو سیاه محسوب می شود و می تواند اثر مثبت یا منفی داشته باشد بسته به اینکه گوگل متوجه شود شما کار غیرطبیعی کرده اید یا خیر.