تعرفه سئو سایت بر چه اساسی است و بهترین قیمت سئو را چگونه بدست آوریم؟

 شنبه 28 مهر 1397

تعرفه سئو سایت بر چه اساسی است و بهترین قیمت سئو را چگونه بدست آوریم؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری از مدیران سایت های اینترنتی وجود دارد و در این مقاله میخواهم در مورد روش های قیمت گذاری در سئو و بهترین تعرفه سئو توضیح دهم.

سئو هزینه نیست!

اولین و مهمترین موضوع در مورد سئو این است که بالاترین نرخ بازگشت سرمایه گذاری را برای سرمایه گذار بوجود خواهد آورد. یعنی بر خلاف تصور مدیران سایت ها، سئو هزینه محسوب نمی شود بلکه نوعی سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال مارکتینگ است که نرخ بازگشت سرمایه گذاری بالایی دارد. به همین دلیل افرادی که نتیجه مناسب از سئو گرفته اند، به خوبی می دانند که هر چه بیشتر در سئو سرمایه گذاری کنند می توانند سود بیشتری بکنند. بنابراین دنبال کم کردن هزینه ها در سئو نیستند بلکه استراتژی آنها نتیجه گرفتن بهتر در سئو هست و خیلی به هزینه فکر نمیکنند.

سئو به روش های مختلفی انجام می شود

روش های انجام سئو در ایران بسیار متفاوت است و صرفا بر اساس قیمت نمی توان دو شرکت یا دو شخص سئو کار را با هم مقایسه کرد. به عنوان مثال برخی از روش های انجام خدمات سئو در ایران به صورت زیر است:

  • برخی از افراد صرفا با استفاده از افزونه های آماده تنظیمات اولیه سایت در زمینه سئو را انجام می دهند و بابت این موضوع ممکن است هزینه ای بین 300 تا 1 میلیون تومان برای یکبار از شما دریافت کنند. در واقع کاری که این افراد انجام می دهند این است که از عدم وجود دانش نزد کارفرما سو استفاده کرده و با نصب افزونه و نهایتا انجام برخی از تغییرات و تنظیمات که حدود یک تا دو ساعت زمان می گیرد، چنین هزینه ای را دریافت می کنند.
  • برخی دیگر بر اساس کلمات کلیدی به کارفرما قول می دهند، این افراد نیز مانند گروه قبل از عدم وجود دانش نزد کارفرما سو استفاده می کنند. رتبه های گوگل را هیچ شخص یا شرکتی نمی تواند تضمین بدهد و تعیین بکند، فرض کنید که شما برای کار سئو به شخص A مراجعه کردید و او به شما گفت که سایت شما را در کلمه کلیدی "بهینه سازی سایت" به رتبه اول گوگل می آورد، همین اتفاق می تواند برای فرد دیگری که رقیب شما هم هست بیفتد و او سراغ شرکت B برود و آن شرکت هم به او تضمین دهد که او را به رتبه اول گوگل در کلمه کلیدی "بهینه سازی سایت" خواهد آورد. و این موضوع می تواند برای تمام رقبای شما صادق باشد زیرا همه مدیران سایت ها آرزو دارند که رتبه اول گوگل باشند! اما گوگل فقط برای یک سایت جا دارد. از طرف دیگر نتایج گوگل همواره تغییر می کنند و این جایگاه ثابت نیست که شخصی بتواند آن را به شما تضمین بدهد، در واقع چنین افرادی به شما قولی می دهند که اجرای آن از اختیار آنها خارج است.
  • برخی دیگر از شرکت ها، با تمرکز بر سئو خارجی و لینک سازی سعی می کنند رتبه سایت ها بهبود دهند، چنین روش هایی مورد تایید گوگل نیست و در درازمدت باعث می شود که سایت شما اسپم شود. معمولا قراردادهای سئو که به این روش انجام می شود، زمانی که سایت شما در کلمات کلیدی مورد نظر رتبه بگیرد قرارداد تسویه خواهد شد و سئو کار تعهدی برای اتفاقاتی که بعدا در مورد سایت شما می افتد ندارد. در واقع اینگونه قراردادها که صرفا بر اساس کلمات کلیدی منعقد می شوند، سئو کار را مجبور می کند که از طریق روش های اسپم و سئو کلاه سیاه برای کسب نتیجه استفاده کند. متاسفانه به دلیل کمبود دانش نزد کارفرما و از طرف دیگر عدم راهنمایی و مشاوره به کارفرما توسط سئو کارها، اکثر قراردادهای ایران به این صورت منعقد می شود و نهایتا منجر به اختلاف نظر مجری و کارفرما و یا اسپم شدن سایت ها خواهد شد.
  • روش چهارم به این صورت است که بر اساس اهدافی که برای سئو مشخص می شود، مجری فعالیت های مشخص و شفافی را جهت بهبود رتبه کارفرما انجام می دهد و ماهانه گزارش کارهای انجام شده و نتایج بدست آمده را به کارفرما ارائه می دهد. اکثر شرکت های سئو خارج از ایران از این روش استفاده می کنند و در ایران نیز، سئو 24 و وب 24 از این روش استفاده می کنند.

بنابراین بدون اینکه روش و جزییات قراردادهای سئو را ندانیم، نمی توانیم در مورد قیمت آن نظری بدهیم زیرا کیفیت کار و فرآیندهای خدمات سئو در ایران بسیار متفاوت است.

هزینه متوسط سئو به صورت ماهانه در سال 2017 - چقدر قیمت سئو است؟

سئو ارزان قیمت، سایت شما را نابود می کند!

سئو کار ارزانی نیست، زیرا شخصی که کار سئو انجام می دهد باید خدمات و فعالیت های مختلفی را بر روی سایت شما انجام دهد و این کاری زمانبر است که طبیعتا هزینه زیادی خواهد داشت. از طرف دیگر همانطور که توضیح دادم سئو نوعی سرمایه گذاری است و اگر نرخ بازگشت سرمایه گذاری شما مثبت باشد، دلیلی ندارد که مبلغ کمی برای آن درنظر بگیرید زیرا با این کار از سود خود کم کرده اید. امروزه اکثر مدیران باهوش در دنیا می دانند که بهتر است بیشترین بودجه خود در فعالیت های بازاریابی را برای سئو در نظر بگیرند زیرا:

  • نرخ بازگشت سرمایه گذاری بالایی دارد
  • به طور مستقیم به فروش و برندسازی شما کمک می کند
  • ماندگاری بالایی دارد
  • کسب و کار شما را رشد می کند و ابعاد مخاطب شما گسترش می یابد

چگونه شرکت سئو مناسب را با قیمت مناسب پیدا کنیم؟

همانطور که توضیح دادم برای انتخاب بهترین شرکت که قیمت مناسب دارد، در درجه اول بررسی کنید که شرکت ها از چه روشی برای شما کار سئو را انجام می دهند و روش مناسب کار خود را به گونه ای انتخاب کنید که با اهداف شما سازگار باشد، مثلا اگر یک سایت خبری دارید هدف شما از سئو افزایش بازدید باید باشد و تمرکز روی کلمات کلیدی فایده ای ندارد، اما اگر سایت فروشگاهی دارید باید ورودی خود را از کلمات کلیدی بگیرید که برای شما فروش ایجاد کند و افزایش بازدید کمکی به رشد کسب و کار شما نمی کند. پس از مشخص کردن هدف، موارد زیر را بررسی کنید:

  • آیا شرکت سئو کار خودش رتبه مناسبی در گوگل دارد؟
  • آیا به طور شفاف به شما می گوید که چه فعالیتی بر روی سایت شما انجام می دهد؟
  • آیا از روش های سئو سفید استفاده می کند یا سئو سیاه یا سئو خاکستری؟
  • چه استراتژی برای محتوا یا لینکسازی برای شما مشخص کرده است؟
  • آیا نمونه کارهای موفق پیش از شما داشته است؟
  • قرارداد این شرکت صرفا بر اساس رتبه شما در کلمات کلیدی است یا این شرکت به صورت سالیانه و درازمدت با شما قرارداد می بندد و از روش های اصولی برای شما این کار را انجام می دهد؟

در مقاله ای با عنوان اصول سئو چیست در مورد اصول سئو صحبت کرده ام و آنها را شرح داده ام. شما اگر طبق اصول سئو کارهای خود را انجام دهید، همیشه در نتایج گوگل خواهید بود و سایت شما رشد خواهد کرد. بنابراین سئو قیمت ثابت و مشخص ندارد و حتی برای خدمات یکسان از سوی دو شرکت، ممکن است دو قیمت متفاوت دریافت کنید زیرا کیفیت خدمات و نوع انجام کار متفاوت است و از طرف دیگر قیمت بالاتر همیشه به معنای خدمات بهتر نیست و باید به این نکته نیز دقت کنید، گرچه آنچه مسلم است این است که سئو کار ارزانی نیست و با قیمت پائین نمی توان خدمات مناسب ارائه کرد.

لطفا نظر خود را در مورد روش های قیمت گذاری در سئو بنویسید.

مطالب مرتبط
مطالب من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha