آیا استفاده از شبکه های اجتماعی برای هر کسی و کار مناسب است؟

 ﺳﻪشنبه 26 دی 1396

سلام یکی از دوستان از من سوال کرده بود که آیا با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانیم کسب و کار خود را رونق بدهیم و چه راهکار کلی برای این موضوع دارید؟

در پاسخ به سوال ایشان باید موارد زیر را توضیح بدم:

هر کسب و کاری برای بازاریابی خود باید برنامه داشته باشد.

  • بداند مخاطب هدفی که دارد چه کسی است؟
  • چه پیامی را میخواهد به او منتقل کند؟
  • این پیام را از طریق چه کانالی و در چه زمانی میخواهد منتقل کند؟

به هیچ عنوان یک نسخه واحد برای همه وجود ندارد. یعنی نمیتوان یک فرمول ارائه کرد که همه شرکت ها و کسب و کارها از آن استفاده کنند و موفق شوند. مثلا زمان قراردادن پست با توجه به مخاطب هر کسب و کار متفاوت است. انتخاب شبکه های اجتماعی برای هر شرکت و کسب و کار می تواند متفاوت باشد و...

به عنوان مثال: یک آهن فروشی، باید بداند که محیط اینستاگرام فضای غیررسمی و فان دارد، اگر در آنجا تبلیغ کند به کسب و کار خودش لطمه زده و هیچ سودی نمیکند. شبکه اجتماعی لینکدین برای او مناسبتر است.

اما... یک مانتو فروشی میتواند در اینستاگرام بسیار موفق باشد و حضورش در لینکدین به کسب و کارش لطمه میزند!

بنابراین قبل از هر اقدامی باید فکرکرد و طرح داشت و برنامه ریزی کرد. یک نسخه برای همه وجود ندارد. پس باید بدانیم که مخاطب ما در کجا واقع شده است، در آن مکان به دنبال چه چیزی است؟ و ما چه راه حلی برای او داریم و سپس برای این موضوع برنامه ریزی انجام دهیم.

شبکه های اجتماعی بیشتر برای برقراری ارتباط و شناخت برند استفاده می شوند، بنابراین باید به دنبال ایجاد یک ارتباط دو طرفه در جهت برندسازی و سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان در آنها باشید که نهایتا بر روی فروش تاثیر گذار است و توقع فروش سریع و آنی نداشته باشید.

مطالب مرتبط
مطالب من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha