تاثیر تغییر هاست بر روی سئو

 پنجشنبه 23 مهر 1394

تاثیر تغییر هاست بر روی سئو سوالی است که در ذهن بسیاری از مدیران سایت ها وجود دارد، در این مقاله به این موضوع می پردازم و تاثیر تغییر هاست بر روی سئو را برری میکنم.

برای بدست آوردن پاسخ این سوال در مرحله اول باید بررسی کنیم که چه پارامترهایی در هاست بر روی سئو تاثیر دارند، به طور خلاصه این پارامترها عبارتند از:

  • مکان سرور: در صورتی که مکان سرور به مکان مخاطبین سایت نزدیک باشد، این موضوع در بهبود رتبه سایت شما تاثیر دارد. به عنوان مثال اگر مخاطبین سایت شما در ایران قرار دارند، بهتر است سرور هاست شما در ایران باشد.
  • سرعت سرور: هر چه سرعت سرور بهتر باشد، تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت شما خواهد داشت.
  • آپ تایم بودن سرور: در صورتی که هاست شما قطعی داشته باشد، رتبه سایت شما در گوگل افت خواهد کرد و اگر میزان قطعی سرور زیاد باشد، سایت شما از نتایج حذف خواهد شد.
  • امنیت: در صورتی که سرور هاست شما امنیت لازم را نداشته باشد، گوگل سایت شما را پنالتی خواهد کرد و رتبه شما افت خواهد کرد.

پارامترهای فوق پارامترهای اصلی مرتبط به هاست و سرور هستند، بنابراین در صورتی که هاست قبلی شما از این جهات از هاست جدید بدتر باشد، تعویض هاست باعث بهبود رتبه سایت شما خواهد داشت و اگر بهتر باشد، اتفاق عکس خواهد افتاد.

دقت داشته باشید که علاوه بر موضوعات فوق، تنظمیات اولیه بر روی هاست باید انجام شود که از نظر سئو لازم است، به عنوان مثال ریدایرکت کردن www و تنظیمات gzip و ... در صورتی که با موارد فوق آشنایی ندارید، بهتر است از یک متخصص سئو در این زمینه کمک بگیرید. در صورتی که این تنظیمات به درستی انجام نشود، رتبه سایت شما دچار افت خواهد شد.

در همین رابطه می توانید مقالات قبلی سایت را مطالعه بفرمایید:

  • هاست ایران بهتر است یا خارج از ایران؟
  • ارتباط هاست، سئو و طراحی سایت
  • هاست ارزان قیمت و عواقب آن

امیدوارم که مطلب فوق برای شما مفید باشد و پاسخ سوال خود را در زمینه تغییر هاست و ارتباط آن با سئو گرفته باشید.

مطالب مرتبط
مطالب من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha