طراح سایت حرفه ای را چگونه انتخاب کنیم؟

 ﺳﻪشنبه 29 مرداد 1392

انتخاب طراح سایت حرفه ای کار ساده ای نیست بخصوص اگر شما اطلاعات فنی خاصی راجع به انواع روش های طراحی سایت نداشته باشید. در مقاله ای که پیش از این منتشر کردم انواع روش های طراحی سایت را توضیح دادم. 

واقعیت این است که بسیاری از افراد علاقه مند به حضور در حوزه وب اطلاعات زیادی از نظر تکنولوژی ندارند و همین موضوع باعث میشود که طراح سایت از این مسئله سو استفاده کرده و اطلاعات نادرستی در اختیار آنها قرار دهد. به عنوان مثال یک طراح سایت که می تواند با وردپرس سایت طراحی کند برای مشتری از مزایای آن می گوید و او را متقاعد میکند که با وردپرس سایت طراحی کند در حالیکه ممکن است نیازهای مشتری اصولا با وردپرس برطرف نشود و این اسکریپت آماده نتواند پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد.

شما به عنوان شخصی که میخواهید یک سفارش طراحی سایت ارائه دهید در درجه اول بهتر است نیازهای خود را مشخص کنید و یک طرح که در آن مشخصات کامل پروژه و جزییات بخش های مختلف آن معرفی شده است تهیه کنید. سپس بر اساس اولویت هایی که دارید به دنبال طراح سایت مناسب باشید. برخی از اولویت های طراحی می توانند به صورت زیر باشند:

  • سئو : قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل. برای بررسی این موضوع که طراح سایت شما از این نظر قابلیت های لازم را دارد از دو طریق می توانید عمل کنید: در درجه اول سایت او را بررسی کنید که در کلمات مرتبط رتبه مناسبی داشته باشد و در درجه دوم نمونه سایت هایی که طراحی کرده است را بررسی کنید که از این نظر مشکلی نداشته باشند. البته با توجه به اینکه بخش اعظم سئو مربوط به محتوا و عوامل خارجی سایت است، این معیار به تنهایی و سادگی قابل تشخیص نیست به این دلیل که ممکن است سایتی ازنظر سئو خوب طراحی شده باشد اما به دلیل اینکه محتوای مناسب ندارد نتوانسته رتبه خوبی در گوگل کسب کند.
  • مقیاس پذیری : در صورتی که سایت شما قرار است به یک سایت پربازدید تبدیل شود، بهتر است تجربیات طراح سایت را در این زمینه بررسی کنید. اگر طراح سایت تجربه مناسب در این زمینه نداشته باشد سایت شما در صورتی که بازدید زیاد پیدا کند کند خواهد شد.
  • گرافیک سایت : گرافیک سایت هم بسیار اهمیت دارد و با بررسی نمونه کارها میتوان وضعیت گرافیک را بررسی کرد.
  • امنیت : امنیت سایت از مهمترین مسائلی است که طراح سایت باید در مورد آن اطلاعات داشته باشد.
  • بازاریابی اینترنتی و افزایش نرخ تبدیل: این هم یکی از آیتم های مهم در طراحی سایت است که معمولا مشتری به آن توجهی ندارد و طراح سایت هم ممکن است برای اینکه در زمان کوتاه تری کار انجام شود مشاوره لازم را به مشتری از این جهت ندهد. البته برخی از مشتریان هم هستند که حاضر به گرفتن مشاوره نیستند و نمیخواهند از تجربیات طراح استفاده کنند که در این حالت کار خاصی نمی توان انجام داد. به عنوان مثال ممکن است یک مشتری بخواهد سایت خود را با فلش درست کند، این وظیفه طراح است که مشکلات این کار را برای مشتری توضیح دهد.
  • سرعت سایت: سرعت سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها به نحوه طراحی سایت بازمیگردد. طراح سایت خوب باید راجع به این موضوع اطلاعات کافی داشته باشد.
  • پشتیبانی : هیچ سایتی بدون پشتیبانی موفق نخواهد شد. در واقع طراحی سایت یک پروژه نیست که شروع و تمام شود، بلکه شما همواره باید با طراح خود در ارتباط بوده و در طول زمان تغییرات لازم را در ساختار سایت خود ایجاد کنید تا به نتیجه مناسب برسید.

با در نظر گرفتن عوامل بالا می توان طراح سایت مناسب را انتخاب کرد. البته من همیشه پیشنهاد میکنم که یک مشاور امین و صادق که اطلاعات کافی در این مورد دارد را نیز همراه خود داشته باشید و از او مشاوره بگیرید.

مطالب مرتبط
مطالب من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha